Teknoloji Ödül Heykeli

Teknoloji Ödülleri ve Kongresi Programı ile özdeşleşmiş ve bu programın sembolü haline gelmiş Ödül Heykelciği, ülkemizin çok yönlü sanatçılarından Rasim KONYAR tarafından 1997 yılında tasarlanmıştır. 1998 yılında gerçekleştirilen ilk ödül töreninden 10. ödüllere kadar kazananlara sunulmuştur.


"...Tekerleğin kanatlanmasını, yani hareketin yataydan dikeye geçmesini, topraktan uzaya yükselişin bir ifadesi olarak algıladım. Tekerleği uçurtmak teknoloji tarihinin ta kendisidir..."


Sanatçı KONYAR, XI. Teknoloji Ödülleri ve Kongresi döneminde 1998’den 2013’e kadar Programının sembolü olmuş heykelcik görünümünün, ana tasarım konseptine bağlı kalarak, kendisinin deyimiyle “bugün tasarlasam nasıl tasarlardım?” düşüncesiyle, yenilenmesi, yalınlaştırılası ve çağdaşlaştırılmasını içeren bir revizyon sürecine girmiştir.


KONYAR yenilediği tasarımda;

 

  • Heykelciğin ilk tasarımındaki ana formu koruyarak yalınlaştırma prensibiyle görünümü daha çağdaş bir hale getirmiş,
  • Kanat-tekerlek ve kaide birleşimlerindeki geometrik formlarla (kare-üçgen-halka) yine bir teknoloji çağrışımını yansıtmaya çalışmış,
  • Heykelciğin bronz döküm sonrasında ilk tasarıma göre ağırlığını hafifletmiş, boyutlarının ise önceki heykelcik ile yakın ölçülerde olmasını sağlamıştır.

 

 

Rasim Konyar Kimdir?

1951 İstanbul doğumlu Konyar, 1975 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Dekoratif Sanatlar Bölümünden mezun oldu. Sahne ve Görüntü Sanatları Bölümünde bir yıl ihtisas yaptı.


1976-1980 yılları arasında New York School of Visual Arts, San Diego State University ve California Roy Paul Madsen’dan animasyon ve film eğitimi aldı. Mezuniyet projesi olan kısa metrajlı filmiyle "En iyi Kamera Ödülü"nü kazandı.


1992`ye kadar Los Angeles’da yaşayan sanatçı, Türkiye`ye dönüşünden sonra çalışmalarını halen, hem İstanbul Şile’de hem de San Diego’daki atölyelerinde sürdürmektedir.


Heykellerinde mermer, bronz ve mozaik, resimlerinde ağırlıklı olarak tuval üzerine yağlı boya kullanan sanatçı sergilerini; ‘Maskeler ve Rütbeler, Bronz Anadolu, İnsan ve Varlık, Dengeler ve Cambazlar, Füseyfisa, Ağaçlar, Gemiler, Alşimist Formlar, Transformasyon’ gibi çeşitli konseptler altında topladı.

 

Çok yönlü sanatçı ulusal ve uluslararası birçok sergiye katıldı, eserleri yine ulusal ve uluslararası birçok koleksiyonlarda yerini aldı.


• 1973-1976 Ankara Sanat Tiyatrosu’nun sahnelediği bazı oyunların dekor ve kostümlerini gerçekleştirdi.
• 1986 "Vatan Yolu" adlı senaryosu Almanya’da ödül aldı.
• 1987-88 Bu senaryosundan yola çıkarak; aynı adlı uzun metrajlı filmin yönetmenliğini yaptı. "Vatan Yolu" adlı film; Hoff, Berlin, İstanbul, Chicago ve Cannes Film Festivallerinde gösterildi.
• 1989 "A Country Between Worlds" (Kıtalararasındaki Ülke) adlı Türkiye ve GAP Projesi üzerine iki ayrı belgesel çekti.
• 1989 California’da heykel ve resim çalışmaya başladı.
• 2000 Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı Kongresi için kalite ve yönetimi temsil eden kalıcı bir “Kalite Heykeli” tasarımını yaptı.
• 2002-2004 Şubat Yayıncılık tarafından TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği) için hazırlanan Antalya ve İzmir prestij kitaplarının fotoğraf çekimlerini gerçekleştirdi.